Laatste Nieuws over Dynamics NAV, ERP en IT | SDE

Op onze blog kan je allerlei artikelen en nieuwigheden terugvinden met betrekking tot IT en ERP. Mis niets van de laatste nieuwtjes uit de wereld van ERP!

NAVIGATION - SEARCH

Microsoft office 365 Maart 2018: Communicatie is key

Microsoft Office 365 CloudDe maart 2018 update van Microsoft Office 365 staat in het teken van communicatie en planning. Naar goeie gewoonte lichten we de drie beste features van deze update uit.

Wil je de volledige video bekijken, dan kan je dat natuurlijk onderaan de blogpost doen. 

1) Yammer

Yammer is een social media applicatie die je collega's met elkaar verbindt. Waar ter wereld ze ook zijn. Zo kan je communiceren en samenwerken. Binnen Yammer kan je verschillende groepen oprichten. Die werken een beetje zoals Facebook Groups. Zo kan elk departement of team binnen je bedrijf een groep hebben. Of richt je een groep op rond een bepaald thema. 

Net als bij andere sociale media groepen zijn de topics die binnen Yammer-groepen besproken worden niet altijd relevant voor de leden van een groep. Of stelt iemand een vraag die beter in een andere groep thuishoort. Daar is nu een oplossing voor: je kan posts tussen groepen verplaatsten. Dat is heel eenvoudig te doen: 

Stap 1: 

 Yammer verbetert met de Maart update van Microsoft Office 365

Je kan zelfs een boodschap toevoegen, zodat iedereen weet waarom je de post verplaatst.

Stap 2:

 Je kan posts in Yammer verplaatsten met Maart update van Microsoft Office 365

2) Microsoft Teams

Waar Yammer communicatie met al je collega's verbetert, werkt Microsoft Teams eerder binnen je eigen team. Conversaties, projecten, files, agenda's en zoveel meer. Allemaal in één app. En die app is net een stuk beter geworden. 

Geen gerommel meer met links en screenshots, Teams laat je nu toe om data vanuit verschillende apps in Teams te posten. Trello, Adobe Creative Cloud, Youtube,...zelfs weerberichten voor je medewerkers die de baan op moeten. Meer nog, de data is interactief en wordt dus constant geüpdatet.

 Teams wordt meer een communicatiecentrum binnen Office 365

 

Zo kan je een YouTube link in Microsoft Teams toevoegen

3) Planner

Met Planner, de planning-app binnen Office 365, kan je je verschillende taken nu specifieker filteren. Zo behoud je een duidelijk overzicht. 

Je kan ook instellen dat teamleden notificaties per mail krijgen. Zo mist niemand nog een deadline. 

Microsoft planner filter opties

Bekijk hier de volledige video.